Veel gestelde vragen
1.) Kan ik mijn bestelling afhalen?
Het afhalen van een bestelling is soms in overleg mogelijk. Informeer naar deze mogelijkheid voordat u de bestelling plaatst. Omdat wij met verschillende productielocaties werken is afhalen niet altijd mogelijk. Bij spoed bestelling is het alleen mogelijk om uw bestelling via PostNL af te laten leveren.
Wij kunnen helaas geen korting geven op bestellingen die worden afgehaald. In Haarlem kunnen geen bestellingen worden afgehaald omdat wij daar geen productielocatie hebben.
2.) Wat is de minimale orderwaarde?
Wat hanteren geen minimale orderwaarde. Wel is het zo dat wij een minimaal orderaantal hanteren van 36 stuks of soms 108 stuks, dit verschilt per serie. Bij kleinere aantallen wordt soms een kleinschaligheidstoeslag gerekend.
3.) Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Wij rekenen geen verzendkosten. Verzending is dus gratis.
In sommige gevallen zullen wij in overleg met u een spoed koerier inzetten. Hiervoor kan wel een toeslag van toepassing zijn. Meestal is dit gebaseerd op het aantal km van onze fabriek tot de afleverlocatie.
4.) Wat is het minimaal te bestellen aantal?
Wij hanteren een minimaal orderaantal van 36 stuks voor de meeste producten. Bij sommige van onze series is het minimum aantal 108 stuks.
In overleg kunnen er soms producten worden gecombineerd waardoor u in totaal op 36 stuks uitkomt. Bijvoorbeeld 12 koffiekopjes, 12 cappuccino kopjes en 12 theeglazen. Deze mogelijkheid is alleen mogelijk bij bepaalde producten. Houd er rekening dat er een kleinschaligheidstoeslag kan worden gerekend bij kleinere aantallen.
5.) Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd is afhankelijk van verschillende factoren. De levertijd kan verschillend zijn per product, maar is ook afhankelijk van de voorraad op onze productielocaties.
Onbedrukt leveren wij altijd binnen 2 – 3 werkdagen, mits op voorraad.
Bij bedrukte producten varieert de levertijd van 1 week tot maximaal 5 weken.
Is een product niet bij ons op voorraad, dan wordt u daar uiteraard zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht. Soms kunnen wij dan een deellevering aanbieden. Dit betekent dat wij een deel van uw bestelling direct uit onze voorraad leveren. Het restant wordt dan z.s.m. geleverd zodra wij weer de nieuwe voorraad binnen krijgen. Dit geldt zowel voor bedrukte als onbedrukte producten.
Producten die niet op voorraad zijn kunnen soms met een termijn van 6 maanden weer bij ons binnenkomen. U kunt dan wel alvast een bestelling plaatsen voor dit product. Dit zullen wij altijd met u overleggen. De levertijd van producten die niet op voorraad zijn is altijd een indicatie. U kunt hier geen rechten aan ontlenen. Voor het aanvullen van onze voorraden zijn wij namelijk afhankelijk van derden. Onze toeleveranciers lopen helaas wel eens vertraging op.
6.) Kan mij bestelling ook in het weekend worden geleverd?
In principe niet. Deze optie bieden wij alleen aan voor spoedleveringen die met PostNL worden geleverd op een particulier adres. Wilt u weten of dit voor u mogelijk is, overleg gerust met een van onze medewerkers hierover.
7.) Kunnen bedrukte kopjes gewoon in de vaatwasmachine?
Alle mokken en kopjes van porselein zijn 100% vaatwasmachinebestendig. Omdat de bedrukking op porselein op 600 graden in de oven wordt behandeld, wordt de inkt in het porselein als het ware ingebrand. Hierdoor kan zelfs 1.000.000 vaatwasbeurten mee. Bijkomend voordeel hiervan is dat de bedrukking op porselein hierdoor ook kras vast is.
Voor bedrukking op (thee)glas gelden andere normen. Omdat glas niet op hoge temperatuur in de oven behandeld kan worden, is de bedrukking wel kras vast maar niet vaatwasmachinebestendig. Bedrukte (thee)glazen zullen dus met de hand afgewassen moeten worden.
Optioneel kunnen wij thee(glazen) ook etsen. Voorwaarde is dan wel dat uw logo uit eenvoudige lijnen/vormen bestaat en naar 1 kleur kan worden omgezet. Omdat uw ontwerp dan als het ware in het glas gegraveerd wordt, is deze manier van decoreren wel 100% kras vast en vaatwasmachinebestendig.
8.) Hoe lang gaat de bedrukking mee?
Bedrukking op porselein gaat in principe 1.000.000 vaatwasmachinebeurten mee. Daarnaast is bedrukking op porselein kras vast. Dus bedrukking op porselein gaat in principe jaren mee en kan zelfs in de horeca worden gebruikt.
Op thee(glazen) is de bedrukking kras vast, vaatwasbestendig, maar niet vaatwasmachinebestendig. Om de levensduur van de bedrukking op (thee)glazen te verlengen is het raadzaam om geen agressieve wasmiddelen te gebruiken en de glazen met beleid af te wassen. Ook dan kan de bedrukking op thee(glazen) jarenlang mee.
Geëtste glazen kunnen net als porselein jarenlang mee en kunnen meer dan 1.000.000 vaatwasbeurten doorstaan.
9.) Wat is het verschil tussen een mok, een beker en een kop?
Deze benamingen worden vaak door elkaar gebruikt. Meestal wordt met een mok, een grote kop met oor bedoeld. Deze wordt ook zeer regelmatig ingezet voor promotionele doeleinden. Vanwege het grote bedrukbare oppervlak. Een kop wordt vaak verkocht in combinatie met een schotel. Dus voor bijvoorbeeld espresso, koffie of cappuccino. Een beker is vaak een slag kleiner dan een mok en heeft in principe geen oor. Wil je hier meer over weten? Lees dan ook onze pagina: het grote mokken, bekers en kopjes overzicht.